التحقت ألمدينا موزيك بوحدة الشرق الأوسط وشمال افريقيا (البنك الدولي/مجموعة “الممارسة الدولية للتربية”) سنة 2017. وهي تشتغل على مشاريع متعددة تعنى بالشأن التحليلي والعملي، كتدبير الانظمة التربوية، والكفاءات، والجندر والخدمات التربوية في السياقات الهشة. وقد اشتغلت بين 2011 و2017 بمنظمة التعاون الاقتصادي والتنمية على مشاريع تهدف إلى النهوض بالابتكار في التربية وتنمية الكفاءات وبشكل أوسع على المقارنات الدولية للسياسات التربوية بين الدول غير الأعضاء في منظمة التعاون الاقتصادي والتنمية وممارسات المنظمة.
بين سنتي 2009 و2011، استغلت المدينا موزيك على مشاريع تنموية في مفوضية الاتحاد الاوروبي بدمشق بسوريا وبنك كرامين بداكا بالبنغلادش. كما درست اللغة العربية بصنعاء باليمن. وهي حاصلة على ماجستير في السياسات العمومية والتنمية ودكتوراه في الاقتصاد من مدرسة الاقتصاد بباريس.
ملخص المداخلة
عنوان المداخلة
أجهزة وآليات تقييم المؤسسات
لغة المداخلة
الإنجليزية
The intervention will be based on international good practices to evaluate schools. The international good practices will be identified in October 2021. A particular focus will be put on the role of school leaders and the required capacity building activities. Further, the role of networks and data management will be explored. The international good practices will be discussed in a context of the Moroccan education systems, including challenges and success factors. The intervention will also touch upon World Bank’s engagement in the education sector and more precisely on the support of accountability mechanisms and practices, including school improvement plans, that enhance a culture among teachers, principals, learners, and parents to focus and rely on data to improve teaching and learning. The intervention can be discussed with the organizers ahead of the planned conference dates.