Almedina Music

Biography
Abstract
Almedina MUSIC
Almedina MUSICEconomist – World Bank

Session 2
Wednesday, November 24th 2021

Almedina Music joined the Middle East and North Africa unit at the World Bank Group’s Education Global Practice in 2017, and works on a broad range of analytical and operational projects, such as management of education systems, skills, gender and education service delivery in fragile settings. Between 2011-2017, she worked at the OECD on projects aiming to foster innovation in education, skills development, and more generally benchmarking education policies in non-OECD member states against OECD good practices. Between 2009-2011, she worked on development projects at the Delegation of the European Union in Damascus, Syria and at the Grameen Bank in Dhaka, Bangladesh. She has also spent some time studying Arabic in Sana’a, Yemen. She holds an Msc in Public Policy and Development and a PhD in Economics from Paris School of Economics.

Abstract

Presentation Title

School evaluation mechanisms & tools

«Les dispositifs et les instruments d’évaluation des établissements»

Language of presentation

French

L’intervention s’appuiera sur les bonnes pratiques internationales d’évaluation des écoles. Les bonnes pratiques internationales seront identifiées en octobre 2021. Un accent particulier sera mis sur le rôle des chefs d’établissements et les activités de renforcement des capacités requises. En outre, le rôle des réseaux et de la gestion des données sera exploré. Les bonnes pratiques internationales seront discutées à l’aune du contexte du système éducatif marocain, y compris les défis et les facteurs de succès.

L’intervention portera également sur l’engagement de la Banque mondiale dans le secteur de l’éducation et plus précisément sur le soutien des mécanismes et pratiques de responsabilisation, y compris les plans d’amélioration des écoles, qui renforcent parmi les enseignants, les directeurs, les apprenants et les parents, la culture du recours aux données pour améliorer l’enseignement et l’apprentissage. L’intervention peut être discutée avec les organisateurs avant les dates prévues de la conférence.